Jak na tRPG I. - Výběr hry

22. dubna 2016 v 22:17 | Altair |  tRPG
Zní to jednoduše, ale v praxi se hra vybírá o dost složitěji. Možná protože existuje opravdu velké množství tRPG, ale pouze hrstka z nich je aktivní a má stabilní hráčskou základnu. O nápady není nouze, nakonec jsou nedostatkovým zbožím spíš aktivní hráči. Každý má svou vysněnou ideu, podle které by se měla každá tRPG řídit, ale žádná to tak doslova nesplňuje. A proto neustále vznikají nové a nové, zahlcují všechny systémy a pak zase zanikají. Nakonec jich na našem seznamu zůstane jen pár aktivních a ještě méně těch, které opravdu stojí zato a dokáží své idey dobře i efektivně zrealizovat.

Při výběru se zaměřte hlavně na sebe samotné. Nedělejte se si iluze o tom, že zvládnete zahrát všechno a vždycky. Jsou typy her, které sednou jenom někomu. Já bych se třeba úplně nehnala do žánru sci-fi, nejrůznějších univerzit a podobných her z reálného života. Naopak mi skvěle sedí fantasy a vlci. Zkuste si tedy vybrat takový žánr hry, který se k vám individuálně bude nejvíce hodit a u kterého si hru nejvíc užijete. Dávejte si také pozor, jací další hráči se v prostředí pohybují, a první analyzujte. Jejich styl vám nemusí vyhovovat a potom nebude mít smysl s nimi hrát. Úroveň tRPG se hodně různí, většinou právě kvůli věkovému průměru komunity. Jen málo dvanáctiletých dokáže dobře psát a vyjádřit přesně to, co se v jejich hlavě událo. Jestli se vám zdá, že na hru nemáte, zkuste se podívat po nějaké "lehčí".
A kde můžete takové hry najít? Možností je spousta - možná víc, než přehlednost povoluje. Nejspolehlivější z nich je zapojit se do hry přes vlastní známost. Optat se kamarádů, co by doporučili oni a pak se jejich rady držet. Zvlášť pokud už hrají delší dobu, mohli by o světě tRPG mít slušný přehled. Když se k nim navíc připojíte v jejich oblíbené hře, budete mít hned od začátku někoho, s kým hrát, a status nováčka bude se znalostí člena začleněného v kolektivu lehčí odstranit.
Textovky ale nejsou založeny jen na známostech z reálu. Protože se jedná o online hry, logicky existují i databáze, kde si vašeho favorita vyhledat. Jedna z novějších a aktivních, která se mi zdá přehledná a aktuální: RP - projekt. http://www.rp-project.xf.cz/ Web se snaží průběžně sledovat aktivitu a hodnotit jednotlivé hry, aby se v nich potenciální hráči dobře vyznali. Na stránkách rozhodně nenajdete úplně všechno, protože autoři sami si na nich musí vytvořit účet a hru nahrát. To samé platí i pro každého uživatele - po registraci se otevře možnost hodnotit a psát příspěvky, komentáře i připomínky ke všem hrám v databázi. Můžete tak autorům pomoci se zpětnou vazbou k jejich tvorbě. A třeba právě tady narazíte na tu pravou textovku, která se vám zalíbí.
Jestli chcete mít širší přehled a vidět trochu i do minulosti, navštivte http://rpgblogy-od-mary.webnode.cz/. Na stránkách najdete podrobné recenze a přehledy o hrách. Databáze je mnohem širší než u prvního webu, na druhou stranu si vůbec nehlídá herní aktivitu a kvůli dlouhému nefunkčnímu období, které snad v tomto období skončilo, není přímo aktuální. Nicméně za návštěvu stojí (pokud máte čas a zajímá vás vývoj českých tRPG).
Posledním odkazem, který tu uvedu, bude zkušební fórum blueboardu, ze kterého se postupem času stalo něco jako základna pro hráče tRPG (alespoň mi to tak přijde - ten pocit nemusí sdílet každý). Ve velkém se tu inzerují nové hry, a když tu požádáte o pomoc, rozhodně se vám dostane odpovědi. Fórum je velmi aktivní - možná až moc. Nespoléhejte se ale, že najdete super-přívětivé prostředí. Protože témata ohledně tRPG vznikla ve zkušebním fóru naprosto spontánně a nikdo ho nemoderuje, podobá se jeho stav chaosu. http://www.blueforum.cz/23/
Stává se, že hráče ke psaní navnadí právě jedna z her samotných. To je ideální, protože se pak nemusí probírat smyčkami internetu a hledat něco, co by se jim konečně zamlouvalo. Když využijete výše uvedených odkazů, mohli byste být schopni narazit na dobrou fungující tRPG, která by vás mohla zajímat. Je jich opravdu spousta a myslím, že si podle svého gusta vybere úplně každý.

Jste-li adminem či aktivním hráčem aktivní tRPG a snažíte se jí propagovat, v komentářích pod tímto článkem je ideální možnost se zveřejnit. Využijte ji.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Robin Robin | E-mail | Web | 10. srpna 2016 v 16:57 | Reagovat

Ahoj, tohle fajn stránka a tak jsem se rozhodla zveřejnit dvě tRPG hry. Jedna je má, je psaná na motivy Robina Hooda a ta druhá je o upírech. Doufám, že se někdo přidá. :)
Děkuji

http://hood.blueforum.cz/
http://vampire-world.blueforum.cz/

2 Nathan Nathan | 29. srpna 2016 v 11:27 | Reagovat

http://northpack.blueforum.cz

aktívne vlčie textové RPG,ktoré má už takmer 9 mesiacov (: hrá sa za vlkov bo svorke,budeme radi za každého hráča

3 lady Artemia Sunfire lady Artemia Sunfire | 25. března 2017 v 6:42 | Reagovat

Moc povedený článek. :)

Takže propaguji - typická textová RPG s magickými vlky, která jede už necelé dva roky. Hledáme a vítáme nováčky.
www.purposefuls.webnode.cz

4 Mila Mila | Web | 15. dubna 2017 v 10:39 | Reagovat

RPG jsou moc fajn věc na procvičení psaní a používání češtiny. Ale co zkusit jiné jazyky?
Ráda bych vás pozvala na web rpg vlčí hry, kde se hraje V ANGLIČTINĚ!
Přivítá vás zde zkušený admin team, který má za sebou už jednu velmi povedenou cz/SK trpg. Hra se zatím teprve rozjíždí, pojďte nám pomoci!
Vaše angličtina může být na jakékoli úrovni, jsme tu od toho,  abychom se něco nového naučili.
http://wolfden.tode.cz/

5 AOrnalkfak AOrnalkfak | E-mail | Web | 25. srpna 2017 v 23:26 | Reagovat

Others can perform a harder erection but cannot maintain it during sexual intercourse.  He is content, along with the complete opposite of our opinion old age has in store for us.