Jak na tRPG II. - Registrace aneb tvorba postavy

13. května 2016 v 22:19 | Altair |  tRPG
První, co vás ve hře potká a někdy i nemile překvapí nebo naopak nadchne, je registrace nové postavy. Každá otrpg ji má nastavenou jinak, proto se vždy řiďte pokyny administrátorů. Podle informací, které v registraci uvedete, vám bude vytvořen herní profil. Údaje jsou už většinou neměnitelné, proto si dejte na své nové postavě záležet. Přeci jen s ní strávíte ještě spoustu času!

Chcete se hrou bavit a opravdu si ji užít, co nejvíc to jde? Zvolte si takovou postavu, která bude částečně odrážet vás, nebo naopak bude něčím zajímavá, výjimečná a se kterou budou vaše charaktery "ladit". Pokud pro postavu nemáte nadšení a výsledek se vám nelíbí, nemá cenu za ní psát. Takový charakter nedokážete aktivně udržet dlouho. Volte si k postavě takové rysy, které vás opravdu zaujmou.
V registraci po nás často chtějí hafo informací. Udělejte si o postavě obecný obrázek už předem, abyste přibližně věděli, co se k charakteru hodí a co ke které kolonce psát.
Základní údaje, které až na výjimky chtějí opravdu všude, jsou tou lehčí částí "přijímací zkoušky". Autoři hry tu chtějí uvést druh, pohlaví, datum narození a případně příbuzenské vztahy vaší postavy. Druh je daný herně - v některých hrách (vlčích) je druh nebo rasa pouze jeden. V jiných si musíte projít herní nápovědy a příručky, zjistit které národy na příslušném místě žijí. Projít si před hrou nápovědu, pravidla a základní herní instrukce je povinností každého hráče a kdo si je nepřečte, nikdy nemůže být zcela v obraze.
Pohlaví postavy nám říká, jestli je dotyčný žena nebo muž, samice nebo samec. Myslím, že žádné tRPG zatím "něco mezi" neuvádí do svých řad. Rozhodněte se podle toho, z jakého úhlu se vám píše lépe. Já jsem sice holka, ale mé postavy jsou z velké většiny mužské, protože se mi s nimi mnohem lépe hraje a manipuluje.
Datum a příbuzenské vztahy dále rozepisují v hrách samotných.
Jako nejdůležitější bod registrace se označuje povaha. Dejte si na ní záležet, bude vás doprovázet celou dobu. Musíte ji mít neustále na paměti a po ruce. Pokud je váš charakter introvert, nebude se pohybovat mezi velkým množstvím dalších postav a zřejmě nebude ani největší machr a exhibicionista. Naopak to platí samozřejmě také - pamatujte, že extroverti mají téměř nutkavou potřebu být neustále ve společnosti.
Není postava jako postava. Buďte originální, vytvářejte svůj charakter s klidem a přemýšlejte, zda za něj dokážete hrát. Zkuste ho vytvořit do všech detailů a popsat nejen, jak se chová navenek a jaké má hlavní charakterové rysy, ale i co ho nejvíce naštve, co rád dělá, co oceňuje na druhých a jak se chová mezi dalšími postavami. Přestože se tato část dá krásně rozepsat a rozvést, málo hráčů to dělá. A je to velká škoda.
Na rozdíl od povahy minulost vyžadují jen některé hry. U historie je taktovka fantazie pouze ve vašich rukou, administrátoři však neradi vidí příliš neracionální a dětinské zvraty. Věřím, že vymyslet příběh své postavy dokáže opravdu každý.
Pro další průběh hry máte možnost si vybrat z několika magií, dalších vlastností nebo schopností. Je jen na vás, jaké si zvolíte a jak je rozvrstvíte, ale mějte na paměti, že ideálně by měly celkově sedět k vaší postavě. Magie se často vybírá podle zájmů nebo zajímavých vlastností charakteru, které vychází z povahy.
Nakonec můžete přidat zajímavosti a dodatky, ty jsou už ale nepovinné. Když je vaše postava něčím opravdu výjimečná, popište jak a ideálně i proč, co jí výjimečnost přináší za potíže i radosti. Nikdy nezapomínejte, že žádná postava není nepřemožitelná a u každého charakteru byste měli nechat prostor i pro největší slabost.

Na vytváření registrace si najděte delší chvíli, kdy budete mít tvořivou náladu, a práce vám půjde od ruky. Zkuste si to celé první rozvrhnout celkově, abyste věděli, za koho chcete hrát. Postava vám zůstane už napořád a můžete si s ní nakládat, jak chcete. Ale pozor: pouze v mezích informací, které jste napsali právě do registrace.